Forum Citroen.fora.pl Strona Główna FAQ Użytkownicy Szukaj Grupy Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj Rejestracja
Citroen.fora.pl
o Cytrynach i nie tylko :)
 Historia Citroena Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy temat Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Autor Wiadomość
ClioV6
Admin
Admin



Dołączył: 10 Wrz 2005
Posty: 33 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/6
Skąd: Biskupiec
PostWysłany: 10 Wrzesień 2005, 12:03:30 Powrót do góry

1920:

Citroën zdobywa Grand Prix konsumentów w Le Mans i renoma firmy szybko wzrasta, co umożliwia zwiększenie produkcji.
Pod koniec roku po drogach jeździ już ponad 15000 samochodów Citroën.
Produkcja roczna : 12 244 pojazdy.

1921:

Na całym terytorium Francji powstają składy części zamiennych z myślą o wygodzie klientów.

Firma Citroën zaczyna być znana zagranicą i eksportuje w 1921 roku 3 000 pojazdów.

Produkcja roczna : 10 933 pojazdy.

1922:

Rozruch fabryki w Levallois (na przedmieściach Paryża) wynajętej przez Citroëna od firmy Automobiles Clément Bayard pod koniec 1921 roku i przeznaczonej do produkcji słynnego modelu Torpédo 5 CV Trefle oraz samochodów gąsienicowych uczestniczących w Czarnej i w Żółtej Wyprawie. Fabryka w Levallois wytwarza części zamienne, akcesoria do nadwozi oraz łożyska kulkowe.

Zostaje zorganizowany system sprzedaży ratalnej z płatnością rozłożoną na 12 do 18 miesięcy. Nowe, bardzo korzystne warunki zakupu przyczyniają się do rozwoju motoryzacji we Francji.

W ramach modernizacji oznakowania drogowego Citroën wyposaża kraj w sieć tablic informacyjnych z nazwą firmy (łącznie 150 000 tablic).

W czasie uroczystości otwarcia siódmego salonu samochodowego samolot kreśli na paryskim niebie nazwę Citroën dymnymi literami, które rozciągają się na długość 5 km.

Produkcja roczna : 21 025 pojazdów.

1923:

Uruchomienie fabryki w Saint-Charles (w piętnastej dzielnicy Paryża) przeznaczonej do wytwarzania i montażu skrzyni biegów do modelu 5 CV.

W fabryce położonej przy quai de Javel rozruch pierwszej taśmy produkcyjnej o długości 49 metrów produkującej 100 samochodów dziennie. Produkcja osiąga 3 500 pojazdów miesięcznie, zakłady zatrudniają 11 000 pracowników.

Utworzenie spółki handlowej w Londynie (Wielka Brytania) pod nazwą Citroën Cars Limited.

Pierwszy przejazd przez Saharę samochodami gąsienicowymi : od grudnia 1922 roku do lutego 1923 roku Haardt-Audoin Dubreuil wytyczają pierwsze samochodowe połączenie przez Afrykę z Algieru do Tombuktu.

Citroën wydaje katalog z cennikami za naprawy.

Produkcja roczna : 32 678 pojazdów.

1924:

Citroën wprowadza pierwsze całkowicie stalowe nadwozie do modelu B12 i uruchamia fabrykę w Saint-Ouen (na przedmieściach Paryża). Fabryka specjalizuje się w tłoczeniu na zimno małych części w dużych seriach i jest wyposażona w 250 pras, z których część osiąga moc do 1 400 ton.

Pod koniec roku zostaje uruchomiona fabryka w Epinettes, będąca oddziałem fabryki w Saint-Ouen i zajmująca się produkcją i obróbką resorów.

Wychodząc z przekonania, że motoryzacja ma światową przyszłość, André Citroën tworzy podstawy międzynarodowej sieci spółek handlowych w Brukseli, Amsterdamie, Kolonii, Mediolanie, Genewie i Kopenhadze. W 1924 roku wyeksportowano 17 000 samochodów.

André Citroën modernizuje park samochodowy paryskich taksówek i tworzy międzymiastowe ekspresowe linie autokarowe.

Utworzenie spółki akcyjnej Automobiles Citroën o kapitale wynoszącym 100 milionów franków, której przedmiotem działalności jest produkcja pojazdów samochodowych. Zdolność produkcyjna : 300 samochodów dziennie.

Produkcja roczna : 55 387 pojazdów.

1925:

Citroën tworzy i rozwija we Francji własną sieć handlową. Jest to pierwsza tego typu organizacja, która zasługuje na miano sieci : w okresie od 1919 roku do 1925 roku liczba przedstawicieli wzrasta z 200 do 5 000.

Utworzenie spółek handlowych w Madrycie i w Algierze.

Rozruch największego w Europie, nowoczesnego zakładu metalurgicznego w Clichy (na przedmieściach Paryża) wyposażonego w pięćdziesiąt młotów.

Po zakończonej sukcesem pierwszej przeprawie przez Saharę w 1923 roku, druga „Czarna Wyprawa” Haardta-Audouin Dubreuila przez kontynent afrykański. Od października 1924 roku do lipca 1925 roku szesnastu uczestników i osiem samochodów gąsienicowych z ekspedycji Citroëna do środkowej Afryki pokonuje trasę naukowo - badawczą długości 20 000 km z Colomb Béchar do Tananariwy.

Od 1925 do 1934 roku Citroën umieszcza swoje nazwisko na wieży Eiffla w postaci iluminacji świetlnej wysokości 30 m (250 000 żarówek i 600 km przewodów elektrycznych).

Produkcja roczna : 61 487 pojazdów.

1926:

Pragnąc sprostać stałemu wzrostowi tempa produkcji, Citroën wprowadza specjalizację dla poszczególnych zakładów zgodnie z metodami Taylora.

Rozruch fabryki Grenelle (w piętnastej dzielnicy Paryża) przeznaczonej do produkcji i montażu osi tylnych i mostów tylnych nowego modelu B14.

Przekształcenie jednego z zakładów na dział badań technicznych i kontrolnych i laboratorium badawczo-naukowe.

Wydanie pierwszego słownika napraw z przeznaczeniem dla koncesjonerów oraz katalogu części zamiennych. Citroën rozwija praktykę okresowej wymiany części mechanicznych.

Opracowana dla dzieci ruchoma makieta wzbudza zainteresowanie dorosłych : makieta o wymiarach 15 m x 2 m przedstawia urządzenia montażowe fabryki Javel. Jest to zapowiedź organizacji wizyt zakładów z przewodnikiem, które wkrótce wprowadzi Citroën.

Uruchomienie w Brukseli – Forest pierwszej montowni samochodów w Belgii (5 CV, B12, B14) oraz fabryki nadwozi i montowni modelu 5 CV Trefle w Slough (Wielka Brytania) uważanej za jedną z najbardziej nowoczesnych w Anglii. W Kolonii (Niemcy) powstaje montownia B14, C4, C6, w Mediolanie montownia 5 CV Trefle, C4 i C6.

Produkcja roczna : 50 404 pojazdy.

1927:

Uruchomienie fabryki Gutenberg (w piętnastej dzielnicy Paryża) wytwarzającej silniki i skrzynie biegów.

Utworzenie spółek handlowych w Lizbonie i w Tunisie. Powierzchnia zakładów (we Francji i zagranicą) osiąga 762 000 m2, a zatrudnienie wynosi 31 000 pracowników. Bezprecedensowa na warunki francuskie zdolność produkcyjna kształtująca się na poziomie 400 samochodów dziennie pozwala znacznie obniżyć koszty własne.

Z okazji odbywającego się salonu samochodowego André Citroën organizuje zwiedzanie swoich fabryk dla publiczności. Ta inicjatywa spotyka się z ogromnym sukcesem.

Łączna liczba eksploatowanych samochodów Citroën wynosi 319 074 sztuki.

Produkcja roczna : 76 077 pojazdów.

1928:

Zakłady Citroëna zatrudniają 30 000 pracowników, dzienna zdolność produkcyjna wynosi 1 000 pojazdów, posiadają 14 oddziałów we Francji i w Afryce północnej, sieć 5 000 przedstawicieli we Francji, 10 spółek i 4 fabryki zagranicą.

Sprzedaż eksportowa stanowi 45% francuskiego eksportu w dziedzinie przemysłu samochodowego. André Citroën wynajmuje co miesiąc ostatnią stronę w największych francuskich tytułach prasowych (nakład 15 milionów egzemplarzy) i umieszcza tam informacje na temat swojej firmy.

Produkcja roczna : 72 356 pojazdów

1929:

W czasie salonu samochodowego André Citroën upowszechnia ideę "dni otwartych" w fabryce położonej przy quai de Javel.

Produkcja roczna : 102 891 pojazdów.

Źródło: [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy temat Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group :: FI Theme
Wszystkie czasy w strefie GMT